KAPCSOLAT

KONCERTSZERVEZÉS

CD. ÉS KÖNYVRENDELÉS: 

B & B 2001 Produkciós Kft.

Mobil:06 30 5798 898

Telefon/Fax: 06 25 626 599

E-mail: bokazso@gmail.com


SÁRGA TAXI

Idézet Bakonyi István "A MIKROFONTÓL A KERESZTIG" c. könyvéből!


"..1997-ben történt valami! Boka valahonnan hallott egy srácról, aki elmondások szerint billentyűzött, így aztán egy napon betoppant Takács Attilához, -mert hogy róla van szó-, akinél éppen ott volt egy gitáros srác, Forgács Róbert is. „És akkor Robi, mikor megkérdezte, ki vagyok, úgy reagált, hogy ő utálja a műsorvezetőket és a jampikat is. Szóval így kezdődött…” Így lett Forgács Róbert a Sárga Taxi zenekar gitárosa. Rajta és Bokán kívül tehát Takács Attila és a régi zenésztárs Kiss Balázs jelentette a zenekar alapjait. Ezek voltak a Sárga Taxi zenekar megalakulásának első pillanatai, bár akkor még nem volt nevük, a névválasztás egy kicsit későbbi történet, és persze hamarosan arra is sor került!

Mindent összevetve, és visszakanyarodva: a Sárga Taxi-korszak kimondottan fontos része Bokányi Zsolt életének. Szakmailag és emberileg egyaránt. Ez a korszak hozta meg neki és társainak az igazi ismertséget, a legszélesebb nyilvánosságot. „Hivatalosan 1997 februárjában alakult meg a zenekar, s ez az időpont éppen a Valentin-naphoz köthető. A fehérvári McDonald’s étterem akkor úgy döntött, hogy rendeznek egy zenés Valentin-estet. És persze az is hozzátartozik, hogy korábban én dolgoztam az étteremben is, voltam hamburger-sütő meg kasszás. A főnök tudta, hogy zenélek, is innen jött az ötlete. Abban a pillanatban viszont éppen nem volt zenekarom. De elmentem azokhoz a zenészekhez, akikről már az előbb beszéltem. És akkor még hárman ugyan, de Takács Attilával és Forgács Róberttel együtt vállaltuk a műsort, ezzel tulajdonképpen megalapozva a Sárga Taxi pályafutását.”

Persze ez még „csonka” zenekar volt, ám innen számíthatjuk az újabb kezdetet. Egy új lehetőség csíráját. Aztán jött a „szárbaszökkenés”… A társasághoz csatlakozott Kis Balázs dobos, akit néhány gondolattal korábban már megismertünk, így vált még hallgathatóbbá és élvezhetőbbé a zenekar. Ám még mindig hiányzott egy basszusgitáros, és őrá azért már kicsit nehezebben találtak. S bizony a rock and roll zenében nélkülözhetelne ez a hangszer…

Szakonyi Balázs vezetésével működött akkoriban egy Menthol nevű formáció, és egy Szent István teremben tartott koncertjükön mind a négy fent említett zenész megjelent a közönség soraiban. S aki keres, az talál, hiszen erre a koncertre Szakonyiék meghívták Fábián Ferenc basszusgitárost, aki játszott néhány dalt a Menthol zenekarral. A koncert után Bokáék odamentek hozzá, és megkérdezték, hogy lenne-e kedve beszállni hozzájuk az alakuló zenekarukba? És volt kedve! Így hát nem volt akadálya az „ős” Sárga Taxi megalakulásának. Igen ám, viszont még mindig hiányzott egy szaxofonos! De ez a probléma is megoldódott, mikor Jung Ferenc a Menthol zenekarból, némi győzködést követően átigazolt Bokáékhoz.

Felmerülhet az olvasóban és én is kíváncsi voltam, miért pont Sárga Taxi lett a zenekar neve? Erre a kérdésemre Boka így válaszolt: „Legendás története van a Sárga Taxi névnek. Takács Attila szobájában, ott ahol elősször találkoztunk pl. Forgács Robival, és ami egyébként az első időkben sok közös bandázás és videó nézés meg zenélgetés helyszíne lett, szóval ebben a szobában tanakodtunk éppen mikor megpillantottunk egy Yellow Cab márkájú cipősdobozt, ami ott hevert a földön. Ezt a márkanevet ha Magyarra fordítjuk Sárga Taxi-t kapunk...Legyen a nevünk Sárga Taxi! És emlékeim szerint mindenkinek tetszett az ötlet! Mi arra az órmótlan, nagy batár autóra gondoltunk, ami hűen idézte az Amerikai és a Rock and Roll érzést, amit annyira kerestünk akkor.” Szóval így lett a Sárga Taxi név, így indult el a zenekar története. Nem sokkal a névadás után, 1997 szeptemberében, a klasszikus értelemben vett Sárga Taxi egy fergeteges koncerten mutatkozott be a közönségnek a Magyar Király Szálló előtt, egy önkormányzati nagyszínpados rendezvényen.

A zenekar vezetője, ötletgazdája Boka volt, és nagy lendülettel végezte ezt a munkát. Miként a rádiózást is. Saját bevallása szerint még teljesen tapasztalatlan volt, alig voltak kapcsolatai, de a lelkesedés mindent legyőzött. Elkezdtek dalokat írni, felépíteni a zenekart, és tudatosan rengeteget próbálni. Ez utóbbi tevékenységre többek között a Videoton Oktatás Központ sportöltözőjében került sor, nem egészen ideális körülmények között. 

....Sikerek, meghívások sora, népszerűség. Ózdon később, ama bizonyos biliárd szalonban többször is fölléptek, s ott mindig kulturált és lelkes közönség várta őket. Érezték, hogy szeretik őket, ebben az oly sok bajjal és gonddal küzdő, egykor szebb napokat is megélt észak-magyarországi városban. A sorozat vége felé egy szabadtéri koncertet is adtak Komár Lászlóval együtt. Ez a koncert is a szép és maradandó élményeik közé tartozik mindmáig. Talán azért is, mert akkoriban kovácsolódott össze igazán a zenekar, és aztán folytathatta diadalútját. 1998-ban már közös koncertet adtak az akkor alakult Mystery Gang rockabilly trióval, akik ma már Magyarország első számú zenekarának számítanak a rockabilly stílusban. Vagy megemlíthetjük még azt is, hogy fiatal zenekarként, Komár László és a Cadillac zenekar mellett a Sárga Taxi is fellépett 1998-ban, a Budai Parkszínpadon, az akkori idők egyik legnagyobb Rock and Roll buliján, hatalmas sikert aratva. „Ennek a koncertnek lett többek között a hozadéka, hogy rá pár hétre meghívást kaptunk, és az Old Boys zenekarral közössen koncertezhettünk.”

És nagyon sokat játszottunk abban az időben. Sok újságcikket írtak rólunk, egyre ismertebbek lettünk, persze sokat is tettünk ezért. Én a magam részéről irgalmatlan mennyiségű munkát végeztem abban az időben, hogy beinduljanak a zenekar dolgai. Meg is volt az eredménye, hiszen volt olyan augusztus amikor tizenhárom koncertet adtunk országszerte. De zenekar vezetőjének az is dolga, hogy kapcsolatokat teremtsen, például a sajtóval, illetve a koncertek szervezése is az ő feladata. És azért ez akkor nem volt nagyon egyszerű. Például nem volt még természetes hogy mobilon hívjuk egymást, mert nem volt, csak akkor kezdték kiépíteni a rendszert. És akkor még nem hogy emailezni nem tudtam, de számítógéphez jutni is nagy dolog volt, ma már ez szinte elképzelhetetlen. És hát az első időkben finoman szólva még nem mindenki tudta, hogy ki vagy mi is az a Sárga Taxi. Illetve külön nehezítette a dolgomat hogy se autóm se jogosítványom nem volt még akkor. De ezek sem jelentettek akadályt, és nagyon sokat megtettünk azért, hogy működjön a zenekar, és írjanak is rólunk, foglalkozzanak velünk. Ezért is vállaltuk, szerintem az elsők között a fehérvári zenekarok közül, hogy jelmezben, a stílusnak megfelelő öltözetben lépjünk fel a koncerteken. Megcsináltattuk a párducmintás egyenzakót, volt napszemüveg és feltűrt gallér, színes nyakkendő… Én jól éreztem magam ebben a szerelésben, bár a többiek gyakran feszengtek…”

1998-ban már a Dáridóban, Lagzi Lajcsi vendége volt a Sárga Taxi.  Lajcsi 1999-ben Török Péter újságírónak adott egy interjút, ahol a következőket mondta Bokáékról:

Németh Tibor barátom ajánlotta az együttest. Kitűnő zenészként ismertem meg őket, profik voltak, és úgy gondoltam: egy ilyen zenekart meg kell mutatnunk! A műsorunkat 3,3 és fél millió ember szokta nézni, ez egy méltó, kellő fórum. Minden műsorunkban bemutatunk egy-egy kezdőpályás zenekart – ez most a Sárga Taxi. Bízom benne, hogy, hogy egy ilyen műsor az ő életüknek egy nagy lendületet adhat , a Dáridó után kaphatnak néhány fellépést és akkor elindulhatnak a dolgaik.”


A több milliós nézettségnek aztán meg is lett az eredménye. Például Bessenyei Péter műrepülő világbajnokkal együtt lehettek Csisztu Zsuzsa vendégei, vagy éppen a Satelit Tv-n Endrei Judit műsorának vendégei. De felléphettek több nagyszínpados show-ban, több komoly nagy sörfesztiválon, és más helyeken is. Szóval így alakult ki Lagzi Lajcsival a munkakapcsolat, ami nem csak a TV-s fellépésben merült ki, de országjárásban is. És hívta őket az RTL Klub, az MTV, és sok más kisebb nagyobb csatorna, ahol a reggeli műsorokban és egyéb magazinműsorokban hallhattuk és láthattuk a Sárga Taxit.

Az is fontos szerepet játszott Bokányi Zsolt és a Sárga Taxi életében, hogy az élő legendának számító Komár Lászlóval együtt dolgozhattak 1999-től. „A kezdeti korszak után itt jött az un. „Komáros korszak”… Akkoriban a fehérvári Isolabella udvarán szerveztek egy műsort, amelyen a Sárga Taxi zenekar, és más vendégek mellett Komár László is részt vett. Mondhatom, hogy ott egymásra hangolódtunk. Tetszett neki, hogy én, akkor nagyon fiatalon milyen hévvel vetettem bele magam a történetbe.”

És ez valódi vízválasztónak bizonyult. Akkor került a dobok mögé Poszavecz Balázs, érkezett a zenekarba a kiváló zongorista Bérces Viktor, a szaxofonos Kisteleki Győző, a basszusgitárnál egy rövid ideig még megmaradt Fábián Fecó, de később Faragó Péter vette át a helyét, és maradt még néhány koncertre billentyűsnek Takács Attila, de később ő is kikerült a csapatból, viszont gitáros poszton továbbra is Forgács Róbert játszott, illetve vokalistának behívták a zenekarba Nagy Reginát. „Ebbe a csapatba már Komár sem tudott belekötni!”

Tovább emelte a színvonalat Muck Ferenc megjelenése. S úgy tűnt, hogy minden rendbejött. 2001-ben Fábry Sándor vendégei is lehettek az RTL Klub csatornáján, tehát a legszélesebb nyilvánosság előtt szerepelhettek. Egyébként is elmondhatjuk, hogy ettől az időtől kezdve egyre jobban ment a szekér. Komárnak ráadásul abban az időben nem volt állandó kísérő zenekara, így szerencsés pillanatban jött létre ez a találkozás. Korábban énekelt a bajai Fórummal, de ez még a nyolcvanas évekre tehető.

Boka szerint zenei értelemben ez volt a Sárga Taxi történetének a csúcsa. Így érték meg az ezredfordulót. „Ezzel a formációval egyébként Herenden a Herendi Porcelán nagyszabású rendezvényén élőben léptünk fel Fenyő Miklóssal is, egyszeri alkalomról volt szó, de nagyon nagy megtiszteltetés volt ez nekünk, és hatalmas élmény. Emlékszem előtte játszottunk, és mikor ő következett volna, bejött az öltözőnkbe a rendezvény szervezője és megkérdezte nem kísérnénk e néhány dalban a Fenyőt? Naná hogy benne voltunk a buliban, és úgy tűnt Miki is élvezte a közös műsort!”

Közel négy esztendőn keresztül játszott ebben a felállásban a zenekar. Sorra jelentek meg az albumok, videoklipeket forgattak velük, jöttek a sikerek, a TV- és rádiós szereplések. Közöttük a már említett Dáridó a TV2-n, s ez ugyancsak megnövelte a zenekar népszerűségét. A sajtó is fölkapta őket, a legnagyobb kortársakkal együtt foglalkoztak velük. Koncerteztek több alkalommal Horvátországban, felléptek Szlovéniában, és néhány alkalommal Németországban! Ez utóbbi helyen például, egyedüli Magyar zenekarként játszhatott a formáció, a müncheni városháza ódon falai között, az ottani honatyáknak és vendégeiknek, de említésre méltó németországi helyszín például a Kastl-ben található Németországi Magyar Gimnázium is, ahol szintén hatalmas sikerrel koncertezett a zenekar. De bejárták egész Magyarországot is a Sláger Rádió Road Show keretében, ahol a Sárga Taxi és Komár Laci műsora volt az est fő produkciója minden helyszínen. Aztán – teljesen váratlanul – egy új album küszöbén, a sikerek kellős közepén, Poszavecz Balász és Forgács Róbert úgy döntöttek, hogy kiszállnak a zenekarból, mondván, hogy ez nekik elég. „Azt mondták akkor, hogy elegük van a rock and roll-ból, és Balázs azzal is érvelt, hogy a munkája miatti ingázás, és elfoglaltsága nem engedi meg, hogy folytassa a zenélést. Hittem is meg nem is, mivel éreztem hogy nem ez a teljes igazság, de a döntésük végleges volt, így nem láttam értelmét firtatni a dolgot, viszont nem sokkal ezután, új zenekarukban ismét együtt játszottak, és ez nem volt igazán jó érzés. Számomra ez a váltás katasztrófának tűnt akkor, amikor a csúcson voltunk. Ráadásul rengeteg lekötött programunk volt, és akkor nem tudtam, hogyan tovább. Nehéz időszak volt, rámentek a zenész és baráti kapcsolatok is.”

S amikor Boka körül szinte minden összeomlott, és mindenki azt gondolta hogy ez a vége a zenekarnak, egy nagyon hosszú, hajnalig tartó beszélgetést követően, Faragó Péter a basszusgitáros, aki egyébként a székesfehérvári PASSZ zenekar gitárosa is, úgy döntött hogy a Sárga Taxi zenekarban is átvált gitárra, és keresnek egy basszusost meg egy dobost a folytatáshoz. Akkor még azt gondolták hogy Bérces Viktorra is számíthatnak, ám nem sokkal később Viktor is úgy döntött hogy inkább elhagyná a zenekart, és nem folytatta tovább a Sárga Taxival.

Ezután basszusgitárosnak Kerékgyártó Zoltán érkezett a formációba, a dobok mögé elősször Nagy Szabolcs, röviddel utána Botár Zoltán majd néhány hónappal később Csorba Péter, a város akkor legtöbbet foglalkoztatott zenésze ült, és maradt ott a zenekar megszűnéséig, sőt ezt követően, a mai napig is Boka zenésztársaként láthatjuk a színpadon.

Ez még az az időszak volt az életemben, hogy mindent erőből akartam megoldani. De voltak pillanatok, amikor megrogytam. Ez az időszak is azok közé tartozott. Szinte mindent előről kellett kezdeni zenei értelemben, de egy bulldog szívósságát éreztem akkor magamban.”

Aztán Veszprémben megismerkedtek Birkus Márkkal, aki lelkes fiatalként szó szerint bekéredzkedett a pianinohoz, hogy kísérhesse a zenekart. „még nem tudtam, de az Úristen már akkor elkezdte rendezni a dolgaimat. Nem hagyott el! Bár látta, hogy még konok és makacs vagyok, de így vigyázott rám, és odaküldte pl. Márkot arra a bizonyos veszprémi koncertre, akivel mind a mai napig nagyon jó barátságban vagyunk!”

És Boka talpraállította a formációt! Sőt ment tovább a szekér Komár Lászlóval is egészen 2006-ig, akivel ekkor a közös munka ugyan befejeződött, de Bokával a jó kapcsolata megmaradt egészen a haláláig. Ezt követően 2012-ig megcsináltak négy nagylemezt, rögzítettek négy videó klipet is.

De eljött a pillanat, mikor 15 évvel a formáció megalakulását követően, 2012-ben, többszöri átalakulás és zenészcserék, sikerek és kudarcok, számos nagylemez, videóklip, televíziós és rádiós szereplés, ki tudja hány koncert és átutazott kilométer után megszűnt a Sárga Taxi. A Fehérvár Televízió forgatott velük egy dokumentumfilmet 2012. februárjában, és ebből az alkalomból Boka meghívta az összes, korábbi zenésztársát. Az elején, a technikai beszerelésnél egyedül rakta fel a műsor hátterét, az emblematikus Sárga Taxi-s hátteret!

Egyedül álltam egy létra tetején, senki nem volt ott aki segített volna, valahogy így jött ki a dolog, és akkor azt mondtam magamban, hogy ez nem lehet véletlen. A műsor végén Török Péter műsorvezető megkérdezte, hogy mik a további terveim. Én azt mondtam, hogy nem tudom, még ne tudom mit hoz a jövő, majd elsötétült a kép. Belül viszont már tudtam, eldöntöttem hogy vége.”


Sárga Taxi 1997 - 2012 

Hat sorlemezt, és egy maxi lemezt készítettek ezen idő alatt. (Nekem ez jutott, Rock and roll varázs, Rock and Roll Show, Ördögi Út , Taxi Maxi, és Így lettem, Csillagfény Táncklub) 2017. februárjában, a zenekar 20 éves jubileumára, megjelent a Rock & Roll and Love Songs című dupla CD. , amin a zenekar pályafutásának legnagyobb slágerei szólalnak meg! 

Rock And Roll Varázs

 

Csak Őt Szeretem


Nagy Szerelem


Miért?


Rock And Roll Medley

 

Csillagfény Táncklub